folklighet

när marcus birro entrar scenen på skansen sitter jag där och lyssnar som så många andra. han har ett budskap till oss.
marcus historia griper tag i mig. att han som kommer från ett missbruk i ett svart liv har det så klart för sig. det är väl just det kanske. han har gått från mörker till ljus och valt att uppskatta livet för allt vad det är.

jag tar in och försöker lära mig.

det är tråkigt att se att vi inte accepterar människors förändring. är det typiskt svenskt? när en männsika har ett dysfunktionellt levene och gör en förändring till det bättre, har vi runt omkring så svårt att fatta. vi kan inte sudda ut det gamla och glädjas det nya.

förändring är det normala. det är vad vi bör inse. vi går hela tiden mot något bättre.

läs birros krönika i expressen idag:
http://www.expressen.se/kronikorer/marcusbirro/1.1624920/marcus-birro-i-nastan-fyrtio-ar-har-jag-tranat-pa-att-bli-lycklig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0