barnrumsmakeover

barnen är hos mina föräldrar och magnus och jag har gett oss i kast med minnas rum. för tillfället kaffepaus och en liten rapport.



förra fredagen åkte vi till öland och familjen eriksson. härligt väder och lite bad. gott att hinna träffa vänner och prata i lugn och ro. tog en sväng till borgholm och då kom regnet. hemkomst 00.30!


restaurangbesök i borgholm.

syster med familj hade kört från valbo och landat i tingsryd under ett par veckor. på lördagen tog de en sväng hit till ljungby så vi fick träffa dem. tänkte bada vid lillasjön med regnet och åskan kom även dit.

födelsedagen den 5:e skulle firas med fint väder i falkenbergstrakten (där solen skulle uppenbara sig denna dag) men planerna fick ändras. istället fick jag rycka in och hjälpa en kompis (borta på semester) svärmor till lasarettet.
efter det tog vi en runda till teboden i stockhult och landade sedan i hå hos mamma och pappa där vi fick middag. en lyckad dag!
tycker att teboden tyvärr har tappat status i mina ögon. de "nya" ägarna är lång ifrån så trevliga som de gamla ägarna var. det hör liksom till att bli vänligt bemött på ett sådant ställe. det är trots detta värt ett besök om du inte varit där!
www.stockhultsgardenstebod.com


mannen gratulerade med en underbar bukett!

i tisdags åkte mamma och jag ner till kristianstad och shoppade. mycket trevlig stad! på kvällen blev det grillfest hos min morbror med familj i hjärsås. vi sov över hos mina morföräldrar och hjälpte dem med lite av varje dagen efter. besöket hos dem avslutades med att vi satt och sjöng och spelade psalmer tillsammans. mormor som fick en stroke för sex år sedan kan tyvärr inte prata men nynnade gladeligen med ändå. det var en härlig stund som gjorde mig mycket berörd. tänk vad mycket mormor har sjungit och spelat med oss när vi var små!


mormor 82 år

lilla morfar - 87 år gammal. (det börjar märkas)

på hemvägen åkte vi förbi hästveda där jag bodde när jag var liten. det var roligt att se miljön och känna igen sig!

kalle fyllde år igår och bjöd på grillning hema hos honom. trångt men trevligt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0