några dagar blev till veckor...

oj, då var det ett tag sedan igen. det har verkligen varit och är en fullspeckad period. omställningen mellan praktik och universitetsliv är ganska påfresatande på båda hållen. nu är i allafall kursen avslutad, så när som på en inlämningsuppgift, och nästa kurs är examensarbete. jag ska skriva med en tjej från vetlandatrakten som jag känner sedan tidigare. titeln på vårt arbete kommer att bli något i stil med: metoder för att uppnå språklig medvetenhet i förskoleklass. tanken är att vi ska intervjua pedagoger i f-klasser på olika skolor och se vad de använder för metoder för ett ge eleverna en språklig medvetenhet inför läs- och skrivinlärningen. vi vill sedan se hur de motiverar sättet de arbetar på. spännande!

vi kommer också att gå in i en ny epok i vår familj. den innebär att vi säljer vårt hus och flyttar till en lägenhet. vi har under flera år funderat på detta och nu kände vi att det var dags. vi orkar och hinner inte ta hand om vårt hus och vardagen blir fylld av dåligt samvete som tar mycket energi. vi har hittat en lägenhet som är ett helt vindsplan på ett hyreshus. 5 r o k på 157 kvm och egen tvättstuga. det känns jättbra och vi tror att det kommer att bli bra. barnen kan gå kvar i samma skola (vilket var ett krav för att det skulle funka) och lägenheten ligger centralt men ändå inte mitt i smeten.

vårt hus finns på hemnet. http://www.hemnet.se/beskrivning/547947


i helgen åker jag upp till stockholm med tåg. framför allt för att gå på kirk franklin's konsert i globen på söndag kväll men jag får ju också träffa storebror och vänner. ska bli skönt att komma iväg några dagar eftersom det har varit så intensivt.

är så glad att vara frisk. blev dålig i onsdags kväll och låg deckad i feber och halsont i går. tänk vad fort det gick över!

Kommentarer
Postat av: Karin Christiansson

Tycker att ni är så förnuftiga och resonerar så realistiskt. Gud välsigne er. Kram mamma

2009-11-09 @ 22:45:23
Postat av: Ingvar Kronborg

Jag hoppas att jag får läsa vad ni kommer fram till i ert arbete. Det är intressant om personalen på förskolorna har några övertänkta metoder när det gäller språk och språkträning.

Det var roligt att träffas även om det blev alltför kort. Spännande att se ert nya boende, ( vilket jag hoppas få göra när jag kommer till Ljungby igen )som jag såg från utsidan i lördags.

Ha det bra!

Ingvar

2009-11-19 @ 17:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0