hjärnforskning

vilken fantastisk dag. solen lyser från en klarblå himmel och träden börjar bli gula. har varit en runda på stan och köpt present till min bror som ska fira sin 42-årsdag idag. hade min andra bror här över natten då han hade vägarna förbi. blev inte så många timmar men det var gott att se honom. barnen älskar när han är här.

helgens tankar bör ägnas åt att smala av ett ämne som jag kan skriva examensarbete om. jag tänker mig att skriva om motivation men måste som sagt avgränsa det rejält för att få det hanterbart. är lite inne på motivation och matematikundervisning men vet inte riktigt. kanske har du som läser någon intressant tanke? dela gärna med dig av den i så fall!

på måndag börjar min sista vfu (verksamhetsförlagd utbildning) under utbildningen. veckan börjar med studiedag och vi kommer bland annat att få lyssna på martin ingvar som är enkelt uttryckt hjärnforskare/läkare och har forskat kring bland annat dyslexi. ska bli fantastiskt intressant!

nu blir det att jag tar över magnus iphone för att se hur jag trivs med den. han trivs inte med den eftersom den har ganska dålig täckning och det funkar ju inte ihop med biluthyrningen. han måste ju vara anträffbar överallt... jag tänker mig att den kan vara bra för mig dock. får se vad jag tycker, annars säljer vi den till brorsan som blivit bestulen på sin.


Kommentarer
Postat av: Ingvar Kronborg

Hejsan!

Du väljer svårt ämne tycker jag som inte klarat av att få till en uppsats inom området motivation men det kanske finns en hel del litteratur att hitta stoff i. En rolig grej om matte kan jag bidraga med.

Min son Hans arbetar med att lägga papptak. En gång hade de missat i att räkna ut ytan på taket och pappåtgången. När de började närma sig slutet på taket tycke de att det var många papprullar kvar. Det visade sig att de räknat fel och fick släpa ner många tunga rullar som de kämpat upp på taket. Här ser man hur viktigt det är med matte.

Hur gick det på tentan i torsdags? Bra förstår jag.

En undran. Varför använder du aldrig stor bokstav i början av en mening?

Hoppas du hittar en roligt ämne till din uppsats.

Ingvar

2009-09-19 @ 20:58:40
Postat av: Karin Christiansson

Jag blir lika förundrad och stolt varje gång jag läser din blogg min kära dotter. Tack för att du är den du är.Det måste vara intressant att få höra David Ingvar. Lycka till med veckan som kommer.Kram från din mamma

2009-09-19 @ 22:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0