nybliven busspendlare

första dagen på universitetet är avklarad och som vanligt infinner sig en känsla av att inte ha grepp om tillvaron. tempot och nivån stegras för varje termin och det kommer att bli tufft i höst. samtidigt vet jag av erfarenhet att allt ser hopplöst ut i början men löser sig efter hand. som vanligt gäller mitt elfte budord: en sak i taget. eller som det står i bibeln: Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga. (Matt6:34) det hjälper mig ofantligt mycket!

har också fått förfrågan att skriva c-uppsatsen med en tjej och en kille från ljungby. jag har räknat med att skriva själv eftersom jag inte kunde hitta någon att skriva med. så kom dom och frågade mig. jag blev så glad eftersom de dessutom har samma tankar som jag kring ämnesvalet. motivation.

känner mig en aning stolt över mitt val att åka buss den här terminen. ur miljösynpunkt då. att bussen är sen på grund av vägarbete och medför att jag kommer 15 min sent till seminariumet är jag mindre stolt över!

minna gjorde mig den stora tjänsten att sortera strumpor i söndags. hon tyckte det var roligt! hmm, vem brås hon på?


Kommentarer
Postat av: Ingvar Kronborg

Det är ju nu det roliga börjar. Om det fortfarande är som när jag gjorde min lärarutbildnig får man ju större frihet och ansvar ju närmare slutet man kommer.

Jag tycker du gör det fantastiskt bra att klara av studierna med hem, två barn och ditt engagemang i kyrkan. Håll ut detta läsår kommer att gå fort.

2009-09-03 @ 11:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0