tre önskningar i en

sitter och läser till tentan som är på torsdag. mycket av litteraturen ligger på internet och det är ganska jobbigt att sitta och läsa på skärmen. visst kan jag skriva ut texterna men det känns onödigt. så jag kämpar på.

magnus och minna har tagit buss och tåg till linköping för att hämta en bil där. de passar på att hälsa på magnus moster samtidigt. melker är hos några kompisar och har sovit över där i natt. gårdagskvällen blev inte riktigt som vi tänkt. minna klippte sig i fingret med min stora tygsax när hon pysslade. det hängde kvar en 1,5 cm lång och ganska tjock hudflik från knogen på fingret och det blödde jättemycket. minna var likblek i ansiktet och undrade om hon skulle dö nu. jag tog mig samman trots obehag och lugnade henne. åkte upp till mamma som tittade på det och skickade oss vidare till jouren. efter att ha konstaterat att inget var skadat inne i fingret tejpade de ihop det och hon har nu ett fint litet vitt paket på fingret.

 

barnen älskar kinderägg och vem gjorde inte det när man var liten? frågade om de köper dem för chokladen eller för leksakerna och fick svaret chokladen. nästa gång jag är med dem i affären ska jag visa dem att man kan köpa kinderchoklad utan leksak. undrar om det är intressant? de äter annars inte så mycket godis. de får 20 kr i veckopeng och får då välja om de vill köpa godis eller något annat. det är alltså väldigt sällan vi handlar godis till dem. själv har jag inte ätit godis på fyra veckor nu!

 


Kommentarer
Postat av: Ingvar Kronborg

Hejsan!



Jag kan förstå att det är jobbigt att sitta och läsa litteratur från datorn. Jag satt på Carolina Rediviva och läste tidningar från mikrofilm för en av mina uppsatser i början av sextiotalet så det kan jämföras med att läsa från datorn.

Barnen kan lyckas med det mesta t.o.m. att nästan klippa av sig fingret. Tur att det gick bra.

Lycka till med tentan på torsdag. Vad handlar den om?

Ingvar

2009-09-14 @ 22:08:50
Postat av: Replosa

Tack Ingvar!

Tentan handlar om Demokrati och skola. Många begrepp kring mål, bedömning och styrning.

/Sofia

2009-09-15 @ 09:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0