my way

att inte veta vad hösten kommer att innebär skulle kunna betyda oro, vanmakt, stress och rent av panik. eller möjligen platt fall. men jag vet att något kommer. något i min väg. något kommer i min väg. 





just nu delar jag dagarna med ett antal lärare och elever i ljungby kommuns sommarskola. jag får undervisa och det är fantastiskt. jag fullkomligt älskar det! och det är en sådan underbar insikt. jag har valt rätt arbete!
sommarskolan är en skola för de barn och ungdomar som behöver stöd i skolan på ett eller annat sätt. många är taggade och väldigt motiverade, men flera är tyvärr tvingade av sina föräldrar att gå. tänk dig en grupp på ca. 12 elever. elever som antingen har annat modersmål än svenska, precis kommit till sverige, har problem socialt, läs- och skrivsvårigheter, matematiksvårigheter, svårt att koncentrera sig eller är helt omotiverade. ja, det är en härlig blandning av elever som ger mig en fantastisk erfarenhet inför framtiden och dessutom gör att jag lär mig mycket om mig själv och hjälper mig att hitta min undervisningsstil. 

när jag kommer hem på eftermiddagarna är jag helt tom, nollställd. säger åt magnus att tala om för mig vad jag ska göra, för jag har tillfälligt tappat handlingsförmågan.

min iphone är min vän och hjälper mig att minnas:

elevernas regler, som de själva bestämt!



varje dag skriver eleverna svar på dessa frågor i sin loggbok.



uppgift: skriv en berättelse som innehåller följande ord. du får 15 minuter på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0