orienteringsångest

svåra minnen från skolorienteringar genom åren gjorde sig påminda idag när jag återvände till kronoskogen. det var dags för mina elever att göra skoljoggen till förmån för barncancerfonden. själv gick jag fel runda och stod sedan bävande vid målgången och hoppades slippa ge mig ut och leta efter vilsna elever. men självklart gick det bra och jag är riktigt stolt över mina elever. en kille sprang 11 km och de andra gick eller sprang minst 3 km var.
fick en glädjande antydan i förra veckan då rektorn menar att jag antagligen kommer att få en tills vidareanställning inom det närmaste! antalet elever på skolan vid skolstarten blev fler än man först trott och därför behövs det nu anställas fler lärare. detta känns ju fantastiskt roligt efter som jag räknat med att få vicka några år innan jag får en tjänst. jag trivs väldigt bra där jag är och har känt mig så välkommen i kollegiet. till hösten 2011 flyttar vi dessutom in i en helt nybyggd skola!
Ljungby kommun gör en storsatsning på om- och tillbyggnad av Kungshögsskolan. Denna satsning kommer att innebära stora förbättringar av den pedagogiska och fysiska miljön för elever och personal. Skolan kommer att vara förberedd för en dator till varje elev och uppbyggd kring ett kreativt center, vilket ger oss möjlighet till helt nya lärprocesser. Att varje arbetslag dessutom får tillgång till en egen NO-sal gör att vi på ett ännu bättre sätt kan nå vår vision.
"Vi vill ha en kreativ verksamhet i kontinuerlig utveckling där lärandet sker gränsöverskridande och i samspel mellan individer"

Kommentarer
Postat av: linn

Hej Fia, sag din blogg pa din fb profil.

Vad kul om du skulle fa den tjansten!! Haller tummarna har borta i Canada for dig.



Hoppas allt ar bra med er annars!!

Kram Linn

2010-10-15 @ 04:31:46
URL: http://sjostromlinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0