rut prioriteras

egentligen är jag ledig på måndagar, men har suttit och gjort skriftliga omdömen i stort sett hela dagen. det är inte många jag behöver skriva men det är ju första gången och man ska få till rätt ord och formuleringar. föreläsningarna på universitetet kring bedömning och åtgärdsprogram gör sig påminda och kraven från olika håll känns outhärdligt höga. dessutom har jag ju bara undervisat eleverna i fråga i några veckor. belöningen blev en fantastiskt god bit smörgåstårta till konferensfikat på eftermiddagen.
tänk att ica maxi kan vara en oas. jag flyr dit ibland. funderar på om det möjligen är något som behöver inhandlas och så går jag där och njuter av lugnet och att jag bestämmer vad jag ska titta på och vad jag ska handla. effekten blir bäst på kvällstid när värsta ruschen har lagt sig efter 19 någon gång.
magnus har nu hjälpt sin mamma med bouppteckningen efter svärfar som gick bort i början av augusti. ett enda skattekontor i hela sverige jobbar med detta. samma kontor har hand om rut- och rotavdragen och prioriterar dessa vilket gör att svärmor ebba antagligen får vänta minst ett halvår. tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0